مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

کمپرسور و حفاری

به طور کلی کمپرسور عمل فشرده سازی گاز را بر عهده دارد که در حفاری‌ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به صورت ساده به معرفی انواع آن ها می‌پردازیم.

کمپرسور چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع دستگاه های مکانیکی است که چه در صنایع بزرگ و چه در صنایع کوچک بسیار کاربردی است. اگر بخواهیم کار آنها را به زبان ساده توضیح دهیم می توان به این شکل گفت که گاز را با نیروی مکش قوی از اوپراتور می مکد و آن را متراکم می کند. پس از آن گاز را که متراکم شده و به صورت مایع درآمده به کندانسور می فرستد. حجم گازی که متراکم می شود، به میزان جابه جایی پیستون داخل کمپرسور دارد.

 

انواع کمپرسور

حالا که دانستید به چه صورتی کار می کند، لازم است که انواع کمپرسورها را بشناسیم. کمپرسورها انواع مختلفی دارند که بر اساس تنوع ویژگی آن دسته بندی می شوند. از مهم ترین تقسیم بندی ها می توانیم به دسته بندی زیر اشاره کنیم:

  • دینامیکی

انتقال انرژی را به طور مداوم انجام می دهد و برای این کار دینامیکی از فشار پایین و دبی بالا استفاده می کند.  این نوع کمپرسور در دو نوع موجود است: طرح محوری و طرح شعاعی.

  • جا به جایی مثبت

این نوع از قدیمی ترین انواع آن است و هنوز هم رایج ترین نوع موجود در بازار است. کمپرسورهای رفت و برگشتی به صورت ثابت و قابل حمل طراحی شده اند و قادر هستند با موتور احتراق شروع به کار کنند.

  • اسکرال

در این کمپرسورها از دو پره غیر صاف برای پمپ کردن و تراکم گاز به مایع استفاده می شود. این نوع نرمتر و بی صداتر از انواع دیگر است.

  • و غیره

حفاری

کمپرسورها در حفاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کندن زمین برای رسیدن به یک هدف خاص را حفاری را می گویند و از آن جا که یک عمل پر هزینه و زمان بر است، به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. معمولا با هدف پیدا کردن آب و نفت استفاده می شود.

انواع حفاری

حفاری به دو دسته اصلی تقسیم می شود:  اکتشافی و استخراجی. البته این نوع کندن زمین، تنها برای اکتشاف یا فقط برای استخراج انجام نمی شوند ولی دسته مهمی از آن را تشکیل می دهند. نوع اکتشافی برای پیدا کردن کانی‌ها یا مواد معدنی انجام می شوند اما نوع استخراجی یک پیش شرط مهم حساب می شود که قبل از شروع باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی