مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

ایزوگام چیست؟

ادغام عایق پیوسته با روشهای ساختمانی سنتی بسیار ساده تر از آن است که به نظر می رسد. به عنوان مثال از ایزوگام استفاده کنید. این ماده از نظر تاریخی رایج ترین مانع مقاوم در برابر آب برای ساخت و ساز مسکونی است. به طور معمول پس از نصب، این لایه از قیر به دیوار می چسبد-هر ورق با ورق زیر همپوشانی دارد-تا با سطح کشش مداوم ایجاد شود. ادغام عایق پیوسته با این سیستم بسیار ساده است.

ماده اصلی تشکیل دهنده ایزوگام

ایزوگام به راحتی به صورت لایه­ای بر روی هم چیده می­شود، قیر که ماده اصلی تشکیل آن می­باشد از تقطیر نفت خام بدست می­­آید.

کاربرد ایزوگام در کجاست؟

ایزوگام سقف اغلب به عنوان زیرانداز یا لایه ای بین سقف و روکش، کاشی یا پانل های فلزی روی سقف هایی با شیب تند استفاده می شود. در سقف­های شیب دار، به این معنی که باد شدید می تواند آب یا برف را به سقف و زیر روکش یا کاشی ببرد. لایه زیرین اگرضد آب باشد مسیر آب را مسدود می کند. یخ موجود در ناودانها نیز می تواند آب را به زیر روکش و کاشی ها جمع آوری کند. این پدیده که بسیار اتفاق می­افتد، به همین دلیل است که ایزوگام ضد آب در آب و هوای سرد ضروری هستند. بسیاری از ساختمان نیاز به این ماده در زیر روکش دارند.

ایزوگام ضد آب به سقف، محافظت موقتی از باران می دهد در حالی که از روکش، کاشی یا سایر پوشش های سقف استفاده می کنید. ایزوگام به عنوان یک مانع خارجی دائمی در برابر آب طراحی نشده است.

کاربرد ایزوگام در کجاست

انواع ایزوگام

انواع ایزوگام که با روکش­های متفاوت وجود دارد عبارتند از:

  •  طرح­دار
  • ساده
  • فویل دار
  • با قیر
  • با قیر اسیدی
  • با قیر دمیده
  • با قیر پلیمری

شما می توانید از ایزوگام در ضخامت با شماره­های مختلف که معنای میزان تحمل سنگینی و ضخامت آن می­باشد استفاده کنید. به میزان شماره­های بالا نفوذپذیری آن بالاتر است و آب به داخل نمی­رود و بیشتر در برابر پارگی مقاوم است، بنابراین اگر روی سقف شیب دار روکش نصب می کنید ، ایمن تر است. در آب و هوای گرم از سقف با جنس نمدی به جای فلز برای سقف ها استفاده می شود.

نمد­های قدیمی که حاوی آزبست بود در دهه­های گذشته به تدریج از بین رفت و در صورت فرو ریختن و استنشاق ، خطری برای سلامتی محسوب می شد. اگر در حال برداشتن و جایگزین نمد بام قدیمی با ایزوگام هستید، آن را در کیسه های پلاستیکی ذخیره کرده و در محل زباله های سمی دفع کنید.

انواع ایزوگام

ایزوگام از چه موادی تشکیل شده است؟

ایزوگام یا کاغذ قیر با محلول نفتی تزریق می شود تا یک لایه اضافی از محافظ سقف در زیر آن ایجاد شود. اگرچه لایه قیر به طور سنتی پوشش استاندارد بوده است، اما در سال­های اخیر، مواد مصنوعی به عنوان یک لایه زیرین رواج بیشتری پیدا کرده است.

لایه زیرین مصنوعی به جای پشم شیشه یا پلی استر از پلیمرهای پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته شده است. پاره نمی شود و مهر و موم محکمی در اطراف ایجاد می کند. علاوه بر این، به سقف اجازه می دهد "نفس بکشد"، برخلاف قیرگونی آغشته به قیر، که ممکن است بخار ایجاد کرده و رطوبت را بین روکش و سقف به دام اندازد.

کلام آخر

با وجود ساختارها و دستورالعمل ها ، در صورت بارش باران در هنگام نصب سقف، فضای داخلی خانه شما نباید دچار آسیب آب شود. در حالی که روکش تکمیل شده ممکن است در طول طوفان باران غیرقابل پیش بینی باشد، باید یک لایه محافظ روی سقف شما وجود داشته باشد که از ورود باران جلوگیری می کند و آن ایزوگام می­باشد.

 

  • montaer monta

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی