مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

مهم ترین نکات خرید کامپیوتر و لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین لوازمی که امروزه برای همه امری مهم است، کامپیوتر و یا لپ تاپ است. در همین راستا مسئله خرید کامپیوتر و خرید لپ تاپ بسیار اهمیت پیدا می‌کند. ما در این مقاله می‌خواهیم به نکات مهمی که هنگام تهیه یک سیستم خانگی باید به آن توجه داشته باشید، بپردازیم تا اگر قصد خرید کامپیوتر را دارید، بتوانید تصمیمی موثر و مفید داشته باشید.

بررسی نکات خرید کامپیوتر و لپ تاپ

در این بخش با بررسی نکات مهمی که هنگام خرید یک سیستم مانند لپ تاپ و یا کامپیوتر باید رعایت کنیم و با آگاهی کامل تصمیم بگیریم، یک جمع بندی کلی از یک تصمیم مناسب ارائه می‌دهیم.

سی پی یو

اصلی‌ترین قسمت یک سیستم، سی پی یو آن است که انواع دستورات مختلف و کارهایی که شما از کامپیوتر می‌خواهید با توجه به آن پردازش و انجام می‌شود. به همین علت هنگام خرید لپ تاپ باید به میزان سی پی یو و همچنین نسل آن توجه داشته باشید.

رم کامپیوتر

وجود سرعت بالا در کامپیوتر و یا لپ تاپ یکی از مشخصه‌های اصلی یک سیستم خوب است. یکی از عوامل اصلی که در سرعت اجرای برنامه‌ها تاثیر مستقیم دارد، رم کامپیوتر است و شما هنگام خرید کامپیوتر باید به مقدار آن و همچنین نسل آن که باید جدید و به روز باشد، توجه لازم را داشته باشید.

خرید کامپیوتر دست دوم

هارد اینترنال کامپیوتر

میزان فضای ذخیره سازی در سیستم‌ها یکی از موارد مهم است که باید در زمان خرید کامپیوتر آن را در نظر بگیرید. به مین علت میزان فضای ذخیره سازی هارد اینترنال در کامپیوترها بسیار مهم است. البته این نکته را فراموش نکنید که هارد مورد نظر باید از سرعت خوبی برای جابجایی اطلاعات برخوردار باشد.

گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ

اگر به انجام بازی‌های به روز و با گرافیک بالا علاقمند هستید و یا کارهای گرافیکی با سیستم خود انجام می‌دهید، باید به میزان گرافیک هنگام خرید لپ تاپ نیز دقت کنید. وجود گرافیک با میزان بالا و برند مناسب بسیار در اجرای بازی‌ها و پروژه‌های سنگین گرافیکی تاثیرگذار است.

قابلیت ارتقا سیستم

هر چقدر هم که شما یک سیستم قوی داشته باشید، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ممکن است که لوازم داخلی آن فرسوده شده و یا دیگر پاسخگوی کارهای شما نباشد. در همین راستا باید امکان ارتقای سیستم از طریق مادربرد آن فراهم باشد. در زمان تهیه کامپیوتر و لپ تاپ باید به مورد نیاز دقت داشته باشید تا بعدها بتوانید تغییرات دلخواه خود را در آن انجام دهید.

خرید لپ تاپ گیمینگ

خرید لپ تاپ اصولی

برای اینکه بتوانید یک خرید لپ تاپ اصولی را داشته باشید، نیاز است ابتدا به این موضوع توجه کنید که، هدفتان از خرید لپ تاپ چیست؟ فرض کنید شما به یک لپ تاپ مهندسی احتیاج دارید. بنابراین، نیاز به یک cpu و کارت گرافیک قوی دارید. بهترین نوع cpu که می‌تواند خواسته‌های شما را برطرف کند، 6 هسته و 12 رشته (6 cores 12 threads) است. کارت گرافیک نیز 2 یا 4 گیگابایتی از نوع ddr6 پاسخ تمامی نیازهای شما را می‌دهد.

اندازه نمایشگر بهتر است بین 14 الی 16 اینچ باشد و میزان رزولوشن صفحه نمایش حداقل فول اچ دی باشد. در بررسی حافظه در خرید لپ تاپ هم، بهتر است نوع فضای ذخیره سازی از نوع ssd باشد و 16 رم را نیز دارا باشد.

نتیجه نهایی

قبل از خرید کارت گرافیک ، رم کامپیوتر و کارت حافظه به مشخصات کامپیوتر خود دقت کنید و از یک متخصص مشورت بگیرید، برای بازی با کامپیوتر خیلی چیزا ملاک است. سایت لوتوس می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که تمامی این محصولات را با کیفیت در اختیار شما بگذارد فقط کافی است به لوتوس اعتماد کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی