مجله ی برترین های داخلی

  • ۰
  • ۰

تنظیم اظهارنامه از مهم ترین وظایف یک تیم حقوقی است و به این دلیل اهمیت زیادی دارد که این برگه در بسیاری از  نهادها و سازمان های دولتی و قضایی، به عنوان یک سند معتبر محسوب می‌شود. البته امروزه با گسترش خدمات وکیل آنلاین این کار بسیار ساده تر از قبل شده است.

وکیل انلاین

این روزها در دنیا با گسترده شدن فضای آنلاین همه چیز به این سمت رفته است. شما به صورت آنلاین می توانید اکثر کارهای خود را انجام دهید. از انتقال پول گرفته تا پرداخت قبض هایتان و حتی خرید از سوپرمارکت ها، در این میان جای خالی یک وکیل انلاین برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شما بسیار حس می شود.

اما نگران نباشید ما حتی وکیل آنلاین هم داریم. بله درست شنیدید وکیل آنلاین، شاید با خود فکر کنید که یک وکیل چگونه می تواند بصورت آنلاین با من در ارتباط باشد. یا آیا کیفیت جلسات تان می تواند به اندازه جلسات حضوری باشد.

منظور از واژه وکیل انلاین چیست؟

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم امروزه تمام مشاغل از حالت سنتی خود خارج شده و به سمت مدرن شدن و استفاده از فضای اینترنت رفته اند. مسائل حقوقی و وکلا هم از این قاعده مستثنی نیستند به دلیل اینکه مردم طرفدار این هستند که از راحت ترین مسیر ممکن کارهای خود را انجام دهند.

وکیل آنلاین

حرفه وکالت هم می تواند فضای کاری خود را به این سو بکشاند. یک وکیل آنلاین حقوقی می توان هر زمانی که شما بخواهید اقدام به مشاوره برای رفع سوالات حقوقی شما کند و این مسئله باعث می شود شما کمتر دچار مشکلات حقوقی به صورت ندانسته شوید.

نکات مثبت داشتن وکیل آنلاین

با توجه به مسائلی که به آن اشاره شد وکیل به صورت آنلاین مزایای بیشماری دارد که در لیست زیر تعدادی از مهم ترین موارد آنها بررسی شده است:

  • شما  می توانید هر زمان که می خواهید به وکیل خود دسترسی داشته باشید. دیگر لازم نیست که وقت بگیرید و منتظر شوید تا به دفتر وکیل مراجعه کرده و مسائل خود را با وی در میان بگذارید.
  • در وقت شما و همچنین هزینه های شما بسیار صرفه جویی می‌شود.
  • دسترسی همه افراد به وکیل های دادگستری آسان می شود و این باعث گسترش عدالت در این زمینه خواهد شد.

 

تنظیم اظهارنامه

با توجه به قانون آیین دادرسی مدنی هر فردی می تواند برای دریافت حق و حقوق خود قبل از اقدام به ارسال دادخواست، اقدام به تنظیم اظهارنامه کند و به حق خود را به از طریق اظهارنامه از فرد مقابل مطالبه کند. البته این مسئله مشروط بر این است که موعد مطالبه حق و حقوق وی رسیده باشد.

به طور کلی هر فردی که بخواهد در ارتباط با معاملات و تعهدات خود با دیگری درخواست حق و حقوق خود را کند می تواند این درخواست خود را با تنظیم اظهارنامه به فرد مقابل اظهار کند و از وی درخواست تسویه حقوق خود را کند.

اظهارنامه چیست؟

بطور کلی اظهارنامه یک سند عادی است که به طور رسمی و توسط اداره ثبت اسناد و املاک کشور یا دفاتر دادگاه ها ابلاغ می شود. البته اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین دادگاه ها می توانند از ابلاغ اظهارنامه هایی که مطالب آن ها خلاف اخلاق و خارج از ادب باشد خودداری کند.

تنظیم اظهارنامه

همانطور که گفتیم اظهارنامه یک سند عادی محسوب می شود به همین علت هم محتوای آن نیز همانند یک سند عادی است. ولی شیوه اطلاع رسانی آن به فرد مقابل به صورت کاملا رسمی است. علت این مسئله هم این است که بتوانیم بعدا اثبات کنیم که مطلب مورد نظر در اظهارنامه را به فرد مقابل اطلاع دادیم و یا چیزی را تسلیم کسی کردیم.

نحوه تنظیم اظهارنامه

نکاتی که در هنگام تنظیم اظهارنامه قضایی باید به آنها توجه کنیم به شرح ذیل است.

تا جای ممکن سعی کنید در هنگام نوشتن اظهارنامه از الفاظ و عباراتی استفاده کنید که کوتاه، مختصر و مفید، شفاف، بدون ابهام و قابل فهم باشد. همچنین خودتان نیز از مفاهیم آن ها به طور کامل آگاهی داشته باشید تا در آینده به ضرر خودتان نباشد.

دقت داشته باشید در هنگام نوشتن اظهارنامه خود از به کار بردن الفاظ رکیک، خارج از ادب و نزاکت، افترا، نشر اکاذیب و از این دست موارد به شدت پرهیز کنید به دلیل این مسئله ممکن است باعث شود که اظهارنامه شما از سوی مرجع ارسال کننده پذیرفته نشود و یا حتی آن را به فرد مقابل ابلاغ نکنند.

جمع بندی

همانطور که در متن اشاره شد، به کمک خدمت نوین وکیل آنلاین می توانید نه تنها تنظیم اظهارنامه، بلکه سایر کارهای حقوقی و قضایی خود را به درستی و زیر نظر بهترین مشاورین و وکلا انجام دهید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شهرداد مراجعه کنید.a

  • ۰۰/۰۶/۰۸
  • montaer monta

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی