مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

جراحی بینی

 

جراحی بینی یا رینوپلاستی عملی است که برای تغییر فرم بینی با در نظر گرفتن عوامل تنفسی انجام می‌شود. این عمل هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی دارد. از جنبه‌های درمانی می‌توان به درمان پولیپ و انحراف اشاره کرد. جنبه زیبایی این عمل هم شامل کوچک و بزرگ کردن بینی و از بین رفتن قوز و و پهنای زیاد بینی می‌شوند. امروزه جراحی بینی متقاضیان زیادی دارد که همگی لازم دارند اطلاعاتی پایه از این عمل داشته باشند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

مهم‌ترین کاری که قبل از عمل باید انجام دهید، صحبت کردن با پزشک در مورد بیماری‌های زمینه و همچنین انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌های خود می‌باشد. همچنین باید تمامی آزمایش‌های تجویزشده توسط دکتر را انجام دهید. هشت ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید و از دو هفته قبل از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، مشروبات الکلی و سیگار خودداری کنید. توصیه می‌شود یک همراه داشته باشید.

انواع عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی یک روش تهاجمی برای بدن محسوب می‌شود و نیاز به بیهوشی دارد. این‌که کدام روش برای شما انتخاب می‌شود به فرم بینی‌، سلیقه شما و از همه مهم‌تر نظر پزشک بستگی دارد.

عمل بینی گوشتی

عمل بینی به روش باز

عمل بینی به روش باز بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که به دنبال تغییر زیادی در سایز بینی خود هستند. در این روش برش‌ها روی بینی بین حد فاصل لب و سوراخ بینی زده می‌شوند و با برداشتن پوست روی بینی جراح به تمامی نقاط بینی دسترسی پیدا می‌کند و تغییر شکل را اعمال می‌کند. سپس پوست بینی بخیه زده می‌شود و با آتل بسته می‌شود.

عمل بینی به روش بسته

در این روش برش‌ها در داخل بینی زده ‌می‌شوند و پس از عمل تا حد زیادی قابل رویت نیستند. عمل بینی به روش بسته معمولا برای افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات جزئی در بینی خود هستند پیشنهاد می‌شود. از طرفی افرادی که از قبل جراحی بینی را انجام داده‌اند نیز برای ایجاد اصلاحات از این روش استفاده می‌کنند. این روش عوارض کمتری نسبت به روش باز دارد.

جراحی نوک بینی یا تیپ‌پلاستی

همان‌طور که از اسم این روش پیداست، تیپ‌پلاستی برای اصلاح نوک بینی استفاده می‌شود. در واقع افرادی که به جز غضروف بینی مشکلی در تیغه بینی خود نمی‌بینند و یا قصد تغییر در آن قسمت را ندارند از تیپ‌پلاستی استفاده می‌کنند. در این روش هم عوارض و بخیه‌ها از دو روش قبلی کمتر هستند.

عمل جراحی بینی

بینی گوشتی و استخوانی

بینی گوشتی پوست زخیم‌تر و غدد چربی بیشتری دارد. اغلب جهت تغییر در غضروف بینی و کاهش پهنای بینی اقدام به جراحی بینی می‌کنند. بینی استخوانی پوست نازک‌تری دارد و به همین دلیل نتیجه مطلوب‌تری بعد از عمل دارد. عمل بینی استخوانی بیشتر برای رفع قوز بینی انجام می‌شود. 

مراقبت‌ها برای عمل بینی گوشتی معمولا مهم‌تر است زیرا بعد از عمل امکان انحراف بینی به سمت پایین وجود دارد. البته برای جلوگیری از این اتفاق مقدار غضروف به نوک بینی پیوند می‌زنند. 

نکات بعد از عمل زیبایی بینی

بعد از عمل زیبایی بینی اطراف بینی، گونه‌ها و چشم‌‌ها متورم و کبود می‌شوند و ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشند. در این مدت از غذاهای رژیمی و سبک استفاده کنید. همچنین مدام بینی خود را با محلول مرطوب نگه دارید. تا 3 هفته از فعالیت‌های سنگین و ورزش کردن خودداری کنید و تا ۶ هفته در معرض نور شدید و مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

همچنین با رعایت نکات پزشکی و مصرف داروهای تجویزشده، درد کمتری به همراه خواهید داشت. توجه کنید که توصیه‌های جراح خود را در اولویت قرار دهید. درست است که تجربه اطرافیان برای ما می‌تواند مفید باشد اما برای هر فرد با توجه به شرایط خودش نسخه تجویز می‌گردد. در نتیجه قبل و در طول جراحی بینی و بعد از آن با توصیه‌های پزشک همراه باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی