مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

نکات مهم در خرید ایزوگام و قیمت آسفالت

امروزه از مشتقات نفتی به میزان گسترده ای در صنایع و کسب و کار های مرتبط با ساختمان استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین موارد این کاربرد ها، مبحث مربوط به عایق کاری است. قیر به عنوان یکی از اصلی ترین و معروف ترین مشتقات نفتی، ماده سازنده اصلی قیرگونی است و در ایزوگام نیز کاربرد دارد.

ایزوگام و قیرگونی که دو نوع اصلی عایق کاری محسوب می شوند، دارای انواع و کاربرد های مختلفی هستند. هزینه نسبتا قابل توجه آنها نیز باعث شده است تا خریداران نیاز به دقت در هنگام خرید داشته باشند. در این نوشته نکات موثر در خرید ایزوگام و عوامل موثر بر قیمت آسفالت را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم در خرید ایزوگام

یکی دیگر از مسائل مهم درباره ایزوگام، خرید آن است که مبلغ خرید ایزوگام تابعی از قیمت آن است. فاکتورهای زیادی در زمان خرید ایزوگام باید در نظر خریدار باشد که این عوامل تعیین کننده قیمت ایزوگام هستند

برند

تعداد لایه

ایزوگام در دو نوع تک لایه و دو لایه تولید می‌شود. ایزوگام تک لایه یک لایه پلی استر دارد که دوخته شده و ایزوگام دولایه یک لایه tissue نیز اضافه دارد که در هنگام خرید ایزوگام باید به آن توجه شود.

پوشش خارجی

یک عایق ایزوگام می‌تواند دارای سه حالت از نظر پوشش باشد: دارای روکش آلومینیومی باشد، دارای روکش سنگریزه ای باشد و یا بدون روکش عرضه شود. در هنگام خرید ایزوگام حتما به تفاوت این موارد توجه داشته باشید زیرا برای هر کاربرد، باید نوع خاصی از ایزوگام استفاده شود.

طرح پوشش

یک عایق ایزوگام  معمولا دارای دو نوع طرح پوششی است. ایزوگام یا دارای پوشش عادی هستند یا پوشش برش خورده روی آن ها کار شده است.

نصب یا عدم نصب ایزوگام توسط شرکت فروشنده

اینکه شرکت فروشنده، پس از خرید ایزوگام توسط شما، آیا نصب و اجرای ایزوگام را انجام می‌دهد یا نه مسئله ای است که در قیمت و سایر هزینه های مربوط به ایزوگام نیز موثر است.

مواد سازنده

مواد سازنده ایزوگام و اینکه چه نوع موادی درآن با چه درصد خلوصی به کار رفته باشند، عاملی مهم در تعیین کیفیت آن هستند. ایزوگام ها معمولا یا از قیر 60/70 ساخته می شوند یا اینکه در ساخت آن ها نفت کوره (مازوت) استفاده می‌شود. ایزوگام حاصل از قیر کیفیت و دوام بسیار بیشتری نسبت به ایزوگام حاصل از مازوت دارد.

بررسی عوامل موثر بر قیمت آسفالت

آسفالت به عنوان یکی از پرکاربرد ترین مشتقات نفتی محسوب می‌شود. آسفالت دارای کاربرد های گسترده و متنوعی در راهسازی، عایق کاری ساختمان و... دارد. آسفالت دارای انواع متعدد و مختلفی است ولی عواملی که بر قیمت آسفالت تاثیر می‌گذارند، تقریبا برای همه انواع آسفالت یکسان هستند.

عواملی که قیمت آسفالت  را تعیین می‌کنند

متراژ فضا:

همانند اجرای ایزوگام و قیرگونی، متراژ بنا درباره قیمت آسفالت هم از عوامل موثر به حساب می‌آید. برای بررسی قیمت اجرای آسفالت بر روی متراژ مشخص شده سه مورد زیر اهمیت دارند:

  • هزینه تراشه آسفالت
  • قیمت آسفالت بر مبنای هر تن
  • قیمت آسفالت با توجه به متراژ آسفالت کاری

زیر سازی:

برای اجرای یک پروژه آسفالت نیاز است تا سطح زیر آن بهینه سازی شود. برای زیر سازی مناسب اقدامات زیر انجام می‌شود که مقدار و گستردگی در قیمت آسفالت موثر است:

  • هموار سازی سطح
  • شیب سازی
  • پاکسازی سطح

تعمیرات و ترمیم آسفالت:

برای ساخت آسفالت از مواد نفتی استفاده می‌شود که این مواد در برابر مواد مختلف و شرایط آب هوایی متفاوت رفتار های یکسانی نشان نمی‌دهند. قیمت آسفالت بسته به مقاومت و میزان پایداری هر نوع آسفالت متفاوت است.

جمع بندی

ایزوگام و آسفالت دو ماده از مواد پرکاربرد در ساختمان هستند که به دلیل کاربرد بسیار زیاد، هزینه و قیمت آنها در بازار اهمیت زیادی دارد. در این مقاله عوامل موثر بر خرید ایزوگام و قیمت آسفالت مورد بررسی قرار گرفت که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ایزوگام ایران مراجعه کنید.

  • montaer monta

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی