مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

آیا هنوز به وکیل متخصص چک نیاز داریم؟

وکیل متخصص چک کیست؟ آیا وکیل متخصص چک ما را از استعلام چک و خدمات بانکداری الکترونیکی بی‌نیاز می‌کند؟ در این یادداشت قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم. وکیل متخصص چک وظیفه دارد به موکل خود درباره‌ی تمامی موارد و مقررات چک توضیح داده و از انجام تخلفات حقوقی و غیر از آن در زمینه‌ی اسناد پولی پرداختنی مشابه نیز جلوگیری کند.

در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از چک در فضای معاملاتی کشور به دلایل گوناگون، اختلافات حقوقی و دعاوی منتج از آن به طور فزاینده‌ای در محاکم گوناگون رو به افزایش گذاشته است. به همین علت استفاده از خدمات یک وکیل متخصص چک یا مشاور در امور چک از نیازها و ضروریات هر فعال حوزه‌ی تجارت به شمار می‌آید.

کار وکیل متخصص چک چیست؟

چک در پایه‌ای‌ترین مفهوم و شکل خود سندی است که با امضای صاحب چک پرداخت وجهی را در تاریخ مشخصی ضمانت می‌کند. در قوانین ایران صدور چک بدون تاریخ جنبه‌ی کیفری نیز داشته و برای صادرکننده عواقب خاصی را به دنبال دارد. همچنین تا پیش از این توصیه می‌شد تا چک در وجه حامل نوشته نگردد تا موجبات مشکلاتی در صورت سرقت یا مفقودی نشود.

کار وکیل متخصص چک

 البته هر وکیل متخصص چک در حال حاضر به شما خواهد گفت که با تصویب و اجرای قوانین جدید چک برای چک‌های موسوم به صیادی، امکان صدور چنین چکی از میان رفته است. وی همچنین می‌تواند مشاوره‌های لازم را برای اعاده‌ی دارایی‌های وصول نشده از طریق چک را به وسیله‌ی نهادهای قانونی میسر سازد.

 در این مورد به طور مثال، شاید بسیاری اطلاع نداشته باشند که برای وصول چک بلامحل و شکایت از صادر کننده باید رویه‌های خاصی را پشت سر گذاشت تا این امکان فراهم آید. 

وکیل متخصص چک تنها پرونده‌ها و موکلانی را می‌پذیرد که در حوزه‌ی قوانین و مقررات مربوط به چک نیاز به مشاوره و راهنمایی حقوقی داشته باشند. از جمله‌ی این پرونده‌ها باید به دعاوی مربوط به چک‌های برگشتی موکل و یا دیگران که در وجه موکل نوشته شده‌اند اشاره نمود.

احساس نیاز به استعلام چک رایگان

حتما همه شما با چک برگشتی و معضلاتی که به وجود می آورد آشنایی دارید. استعلام چک از خدماتی بود که مدت‌ها بود نیاز به آن حس می‌شد. چک از اوراق بهاداری است که همه روزه در میان مردم دست به دست می‌گردد. ما همگی بی‌شک تا کنون در برهه‌هایی از چک استفاده نموده‌ایم.

اما چک برگشتی به معضلی تبدیل شده است که افراد مخصوصا کسبه و تجار که برای خرید های عمده خود و جابجایی پول نیاز به چک دارند دچار نگرانی در این مورد شده اند و به دنبال راهی برای اطمینان پیدا کردن از چکی که می خواهند دریافت کنند می‌گشتند.

استعلام چک صیاد

تمامی کسانی که در کشور به تجارت و یا کارهای حقوقی قانونی مشغول بوده‌اند و یا حتی در جامعه زندگی کرده و با اخبار آشنایی دارند می‌دانند که مشکلی چک بی‌محل یکی از اساسی ترین معضلاتی است که نظام اقتصادی با آن دست به گریبان بوده و استعلام چک برگشتی صادر کنندگان می‌توانست از بسیاری از آنان جلوگیری کند. 

این امر در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن سیستم‌های متمرکز الکترونیکی ممکن نبود. اما با پیشرفت بانکداری الکترونیکی و ایجاد سیستم‌های پیامکی و اینترنتی اکنون می‌توان با کمک این ابزارها قبل از قبول چک، نسبت به استعلام چک برگشتی های صادر کننده اقدام نمود.

استعلام چک شما را از خدمات حقوقی بی نیاز نمی‌کند

سامانه نوین استعلام چک برگشتی به این منظور ساخته شده است تا ضعف‌های سیستم قدیمی را مرتفع کند. هدف از این کار این است شرایط بهتری را برای صادرکنندگان و دارندگان چک‌های بانکی ایجاد کند.

اما نکته‌ی مهم در قوانین چک، پیچیدگی‌ها و گستردگی قوانین آن در کشور است. این امر موجب گشته است که در بسیاری از موارد، افراد جامعه اطلاع دقیقی از قوانین چکی کشور نداشته باشند. اهمیت وکیل چک نیز دقیقا در همین موضوع است. این افراد که وکلای قابلی نیز هستند، می‌توانند با در دست گرفتن امور و کارهای مرتبط با چک موکلان خود، امور را سر و سامان بخشیده، و در مورد قوانین چکی نیز به آنان مشاوره دهند. این مورد اخیر می‌تواند موجب گردد تا موکل نادانسته از قوانین تخطی نکرده و موجب ایجاد پیگردها و وضعیت‌های حقوقی برای خود نگردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی