مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

قرارداد کار موقت و دائم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اولین مرحله ای که برای شروع یک همکاری وجود دارد، تنظیم قرارداد است. این قرارداد میتواند به صورت موقت باشید و یا دائم. همانطور که از نام آنها مشخص است، در قرارداد کار موقت مدت محدودی برای قرارداد درج میشود یا قرارداد برای انجام یک کار مشخص با مدت مشخص انعقاد می یابد.

قرارداد کار دائم دقیقا مقابل قرارداد موقت قرار میگیرد. در این قرارداد زمان محدودی برای تعهدات طرفین قرارداد مشخص نمی شود و قرارداد دائم محسوب می شود. اگر قصد شروع همکاری با یک شرکت یا یک فرد را دارید، دانستن مزایا و معایب و نکار مربوط به هر یک از این قرارداد ها میتواند به شما در انعقاد درست قرارداد کار و جلوگیری از ایجاد مشکل در این زمینه کمک کند. شما در این زمینه می توانید با دریافت شماره وکیل، با وکلا در این زمینه ارتباط برقرار کرده و مشاوره حقوقی در این زمینه ریافت کنید. در این مقاله به بررسی نکات مربوط به قرارداد کار دائم و قرارداد کار موقت می پردازیم.

تفاوت قرارداد کار موقت با قرارداد کار دائم

همانطور که گفته شد، دو نوع قرارداد کار وجود دارد و قرارداد کار دائم و موقت. در قرارداد کار دائم فرض بر دائمی بودن کار است اما برای قرارداد کار موقت زمان مشخصی برای پایان همکاری مشخص می شود که در آن زمان قرارداد به اتمام می رسد. این قراردادها از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت اند که در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم.

امنیت شغلی 

یکی از مهمترین مزایایی که قرارداد کار موقت ندارد، امنیت شغلی است. منظور از امنیت شغلی این است که زمانی که کارگر قصور یا تخلفی مرتکب می شود، کارفرما به سادگی نمی تواند او را اخراج کند و قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع در قرارداد کار دائم وجود دارد. 

دلیل تمایل کارفرماها به قرارداد کار موقت هم مین موضوع است. زمانی که مهلت قرارداد کار موقت تمام می شود هیچ تضمینی برای ادامه همکاری بین کارگر و کارفرما وجود ندارد. که این موضوع امنیت شغلی در این قرارداد را زیر سوال میبرد. پس در این زمینه قرارداد کار دائم نسبت به قرارداد کار موقت برتری دارد. 

تماس با شماره وکیل میتواند به شما در انعقاد این قراردادها به شکل درست کمک کند. در نتیجه پیشنهاد میکنم حتما حتی در صورتی که زمان کافی برای مراجعه حضوری به وکیل را ندارید از طریق شماره وکیل در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

شماره وکیل

مزایا و سختی کار

این موضوع در هر دو قرارداد کار موقت و دائم برقرار است  کارفرما موظف است علاوه بر دستمزد اصلی کارگر، مزایایی مانند حق اولاد، حق سختی کار، مرخصی با حقوق در ایام بیماری را در نظر بگیرد.

زمان و انقضای قرارداد

شاید مهمترین تفاوت قرارداد کار موقت و دائم این است که با اینکه در هر دو قرارداد تاریخ شروع ذکر می شود ولی در قرارداد کار دائم تاریخی برای پایان قرارداد وجود ندارد. برعکس در قرارداد موقت تاریخ انقضا برای قرارداد تعیین می شود.

دریافت مشاوره برای انعقاد قرارداد کار

شاید سوالات و ابهامات بسیاری در مورد نحوه انعقاد قرارداد کار و نکات حقوقی آن وجود داشته باشد و از آنجا که افراد عموما راجع به این موضوع اطلاعات کافی ندارند، میتوانند با داشتن شماره وکیل خبره در این زمینه از او سوالات خود را بپرسند و یا مسائل حقوقی مربوطه را حل کنند. برای یافتن شماره وکیل راه های متعددی وجود دارد ولی مطمئن ترین و بهترین راه برای یافتن شماره وکیلی که تخصص، مهارت و دانش کافی داشته باشد؛ استفاده از یک پلتفرم حقوقی معتبر است. 

با استفاده از اپلیکیشن شهرداد شما میتوانید علاوه بر دسترسی به شماره وکیل های برتر،  با آنها تماس برقرار کرده و مشکلات خود را حل کرده یا از بروز آنها جلوگیری کنید. شما میتوانید با کمک شماره وکیل از مواردی همچون شرایط فسخ قرارداد کار یا اخراج کارگر مطلع شوید.

  • montaer monta

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی