مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

آیا گرفتن وکیل طلاق در هنگام طلاق توافقی ضرورت دارد؟

طلاق که خداوند از آن به عنوان یکی منفورترین حلال های خود یاد کرده است یکی از راه‌هایی است که وقتی زوجین قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند و زندگیشان به بنبست می رسد پیش رویشان است. وکیل طلاق یکی از اعضای جامعه حقوقی است که در این مسیر به افراد کمک می کند تا بدور از هر گونه مشکلی از یکدیگر جدا شوند. 

برای ارتباط با یک وکیل طلاق از طرق مختلفی می توان اقدام کرد. یکی از این راه ها مراجعه به موسسه حقوقی و استخدام یک وکیل طلاق خبره در این زمینه است.

 طلاق توافقی به این معنی است که زن و مرد با هم توافق کرده اند که به طور اشتراکی دادخواست طلاق توافقی را از طریق یک وکیل خبره به دادگاه تقدیم کنند و به صورت محترمانه و توفقی از یکدیگر جدا شوند. 

برای طلاق توافقی طرفین باید روی مسائلی مانند مهریه، نفقه همسر و فرزندان و حضانت فرزند (در صورت وجود) و همچنین مسئله ملاقات با فرزند، توافق کنند.

نقش وکیل طلاق در پروسه طلاق چقدر مهم است؟

پاسخ این است که حضور وکیل طلاق توافقی در پروسه طلاق بسیار مهم است. دلیل آن هم این است که در دعاوی خانوادگی مثل طلاق، معمولاً احساسات و عواطف طرفین تا حد زیادی برانگیخته می شود و همین مسئله سبب دشوار شدن رسیدگی قضایی می‌گردد. بنا به تجربه شاهد آن هستیم که طرفین ممکن است به محض ورود به دادگاه،  تصمیم خود را تغییر دهند و توافقاتی را که با طرف مقابل کرده اند، نادیده بگیرند.

این امر سبب پیچیده شدن و زمانبر شدن هرچه بیشتر رسیدگی به پرونده میگردد. برای اجتناب از پیش آمدن چنین موقعیت‌هایی، داشتن یک وکیل طلاق گزینه مطمئنی برای جدایی است که حضور یک وکیل خبره، باعث سهولت هرچه بیشتر آن می‌گردد. بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی، زن و مرد توافقات خود را نزد یک وکیل طلاق، تنظیم کنند.

مزایای حضور وکیل طلاق در پرونده طلاق

1.انجام کلیه مراحل  توسط وکیل طلاق که آشنا به تمام روند دادرسی است باعث می شود در زمان صرفه‌جویی شود و در کمترین مدت زمان ممکن طلاق توافقی انجام شود.

2.نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نیست و از تنش احتمالی  زوجین در ملاقاتی که با هم دارند جلوگیری می شود.

3.در صورتی که دادخواست طلاق توافقی ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی طولانی میشود و در صورتی هم که اشتباه تنظیم شود بعدا آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از بروز این مشکلات حضور وکیل لازم و ضروری است . 

4.حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری می کند .

5.هرچند حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله می باشد ولی از هزینه های بی جهت پرهیز می شود.

 

موسسه حقوقی شهرداد

همانطور که بیان شد، برای استخدام یک وکیل طلاق می توان با مراجعه به موسسه حقوقی که در سطح شهر وجود دارد اقدام کنید. یکی از موسسه حقوقی معتبر که در این زمینه و دیگر زمینه های حقوقی و کیفری آماده ارائه خدمات مختلف به شما است موسسه حقوقی شهرداد است.


 

نظرات  (۱)

  • مهسا نجاتی
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی