مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

از احراز هویت و سامانه های آن چه می دانید؟

احراز هویت مشتریان همیشه یکی از چالش ها برای کسب و کار های اینترنتی بوده است. این که بدانیم کاربری که وارد سایت شده اطلاعات خود را به شکل صادقانه وارد می کند اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از سامانه هایی که برای احراز هویت طراحی شده است سامانه امتا است.

سامانه احراز هویت امتا (احراز هویت مشتریان تجارت الکترونیکی) در شرایطی ساخته شد که کسب و کارهای آنلاین هر روز گسترش پیدا می کنند و بر کاربران اینترنت افزوده می شود. در این مقاله قصد داریم درباره این سامانه و کاربردهای آن با شما صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

احراز هویت

درباره سامانه احراز هویت امتا چه می دانید؟

این سامانه نخستین بار برای شرکت های سایپا و ایران خودرو طراحی شد تا فرایند احراز هویت آنلاین کاربرانی که برای پیش فروش ماشین ثبت نام کرده اند انجام بگیرد؛ اما در حال حاضر شرکت ها و کسب و کار های الکترونیکی دیگر نیز می توانند از این سامانه برای احراز هویت استفاده کنند.

روند کار این سامانه به این صورت است که اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی و اعتباری کاربران را از طریق پایگاه های اطلاعاتی حاکمیت به طور آنلاین می گیرد و به هر کدام از کاربران یک حساب کاربری منحصر به فرد اعطا می کند.

فواید سامانه احراز هویت امتا

این سامانه نه تنها برای صاحبان کسب و کارها مفید است بلکه برای مشتریان نیز فواید زیادی دارد. کاربران دیگر نیازی نیست برای ثبت نام در سایت های گوناگون، نام کاربری و رمزهای عبور مختلف را به ذهن بسپارند و می توانند سطح دسترسی کسب و کارها را به اطلاعات شخصی شان کنترل کنند.

صاحبان مشاغل اینترنتی نیز از سامانه احراز هویت امتا می توانند برای احراز هویت آنلاین کاربران استفاده کنند بدون اینکه با مشکلات و محدودیت ها رو به رو شوند. این سامانه هزینه های کسب و کارها را به شدت کاهش داده و با استفاده از امضای الکترونیکی و احراز هویت توسط کارت بانکی فضای امنی را برای همه ایجاد نموده است.

سامانه احراز هویت امتا

سوالات متداول درباره احراز هویت امتا

نحوه اتصال کسب و کارهایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند به سامانه احراز هویت امتا چگونه است؟

مشاغلی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند می توانند از طریق پنل اینماد خود به کلیدهای دسترسی این سامانه دست پیدا کنند. سپس از طریق آزمایشگاه ها تست های اولیه بدهند.

نحوه اتصال کسب و کارهای بدون نماد اعتماد الکترونیکی به سامانه احراز هویت امتا

مشاغلی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند باید به صورت کتبی درخواست اتصال خود به سامانه امتا را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنند و اگر تایید شد به دنبال کسب کلیدهای دسترسی این سامانه باشند. سپس همانند مورد قبل، باید تست های اولیه شان را بدهند.

 

آیا تمام کسب و کارهای اینترنتی می توانند از سامانه احراز هویت امتا استفاده کنند؟

بستگی به تایید صلاحیت صنفی، سوابق کارها و اطلاعات مربوط به اعتبار مالی دارد. به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی بسته به نوع محصول و خدماتشان، سطوح دسترسی خود به اطلاعات مشتریان را اعلام کنند و در صورت تایید می توانند از این سامانه برای احراز هویت آنلاین استفاده کنند.

نتیجه گیری

اگر شما هم یک شغل اینترنتی دارید و میخواهید احراز هویت آنلاین کاربران تان را انجام دهید، بهترین گزینه سامانه احراز هویت امتا است. برای اطلاعات بیشتر درباره این سامانه می توانید به سایت رند مراجعه نمایید.

  • montaer monta

احراز هویت

نظرات  (۲)

واقعا مطلب به درد بخوری بود. این محتوا درباره قفل دیجیتال هم جالبه

شما در مورد حقوق و مسائل حقوقی چقدر اطلاعات دارید؟ اگه میشه در مورد طلاق توافقی هم مطلب بزارید. ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی