مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

خرید دامنه اینترنتی را چگونه انجام دهیم؟

 

دامنه دقیقا مانند هویت سایت شما می ماند. کاربری که هنوز وارد سایت شما نشده با دیدن دامنه تا حدودی به حوزه فعالیت سایت پی می برد. علاوه بر این، دامنه می تواند در سئو سایت نیز تاثیر گذار باشد. خرید دامنه اینترنتی باید با دقت و توجه زیاد انجام شود. ما قصد داریم در این مقاله به شما نکاتی درباره خرید دامنه اینترنتی  و فروش آن بگوییم، پس با ما همراه باشید.

خرید دامنه اینترنتی

تاثیر نام در خرید و فروش دامنه

برای پا گذاشتن به کسب و کار آنلاین در مرحله اول باید یک نام دامین عالی برای سایت خود انتخاب و سپس اقدام به خرید آن کنید. اگر وب سایت شما یک خانه باشد، دامین آن مثل آدرس آن خانه است. بعد از خرید دامنه اینترنتی، نوبت به ثبت آن می شود، یعنی مدتی باید این دامنه ثبت شود. پس از آنکه این دامین به نام شما ثبت شد، امکان استفاده از قابلیت های آن فقط برای شما وجود دارد.

 

راهنمای خرید و فروش دامنه اینترنتی

قبل از خرید دامنه با دقت و وسواس به نام آن فکر کنید. هرچه نام دامین کوتاه تر باشد بهتر است چون به خاطر سپردن آن برای کاربران راحت تر می شود. سعی کنید از نامی استفاده کنید که با کسب و کار شما در ارتباط باشد، به عنوان مثال سایت نان کارش خرید و فروش دامنه است و با نام آنها سروکار دارد. از نام های طولانی و عجیب و غریب بپرهیزید.

 

نحوه خرید دامنه اینترنتی دو حرفی

برای هر کشوری پسوند خاصی وجود دارد که به عنوان دامنه سطح بالای کد کشوری یا ccTLD نامیده می شود. ccTLD با دو حرف مشخص می شود که نشان دهنده نام آن کشور است. برای مثال .ir نشان دهنده دامنه های ایرانی است.

فروش دامنه

خرید دامنه اینترنتی جهانی

دامنه سطح بالا همان پسوندی که بعد از آخرین نقطه یا دات می آید، مثلا .com شاید دیده باشید که بیشتر سایت ها در دنیای وب با پسوند .com هستند. .com مخفف commercial است و هر سایتی که از این دامنه بین المللی استفاده نماید یعنی محتوای تجاری دارد.

نحوه فروش دامنه در سایت نام

سایت نام برای کاربرانش این قابلیت را فراهم کرده است که هر کس که قصد فروش دامنه را داشت بتواند به صورت رایگان نام دامنه و قیمت را در سایت بگذارد. کاربری هم که قصد خرید دامنه اینترنتی را دارد می تواند از بین این دامین ها یکی را انتخاب کند. سیستم سایت نام به صورت مزایده است، یعنی هرکس که قیمت بالاتری را برای دامین ها پیشنهاد داد، دامنه به او فروخته خواهد شد. 

مزایده دامنه

اگر شما هم میخواهید از طریق اینترنت درآمد بالا کسب کنید باید در مرحله اول به فکر نام یک دامین عالی باشید. می توانید برای مزایده، خرید و فروش دامنه اینترنتی به سایت نام مراجعه کنید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی