مجله ی برترین های داخلی

  • ۰
  • ۰

حتما برای شما هم پیش آمده که هزینه قبض موبایلتان بسیار زیاد باشد؛ فکر می کنید دلیل این هزینه چیست؟  بر اساس مصوبه ای که در سال ۹۵ صادر شد قیمت اینترنت آزاد به ازای هر گیگابایت برای سیم کارت های دائمی ۴۲۰۰۰ تومان و برای سیم کارت های اعتباری ۶۳۰۰۰ تومان است، در حالی که در اینترنت بسته یا دیتای موبایل، قیمت هر گیگابایت اینترنت حدود ۳۰۰۰ تومان است. همان طور که می بینید تفاوت این دو بسیار زیاد است و به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. غیرفعال سازی مصرف اینترنت آزاد در این سال ها برای کاربران معضل بزرگی شده است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه غیرفعال سازی اینترنت آزاد را در تمام اپراتورها به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

غیر فعال سازی اینترنت آزاد

اینترنت آزاد

وقتی بسته اینترنتی شما تمام می شود، بسته اینترنت آزاد برای شما فعال خواهد شد. در حال حاضر بسته های موبایل این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا به اینترنت دسترسی داشته باشند. زمانی که دیتای اینترنتی تمام شود تعرفه آزاد اپراتورها فعال می شود. در تمام اپراتورها مانند همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره اطلاعاتی مانند نحوه خرید، فعال سازی و استعلام مانده حساب، طرح های تشویقی از طریق پرتال اپراتورها اعلام می شود. این اعلان به دو صورت امکان دارد:

  • اپراتور تلفن همراه از طریق پیامک اول به شما اطلاع می دهد که بسته شما در حال به اتمام رسیدن است و در پیامک دوم آغاز تعرفه آزاد مصرف اینترنت را اطلاع میدهد.

  • در روش دوم از کدهای USSD برای اطلاع رسانی موارد مختلف استفاده می شود. کاربران با شماره گیری کدهای خاصی از میزان باقی مانده بسته اینترنتی خود با خبر می شوند و همچنین غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد را انجام می دهند.

 

چرا غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد ضروری است؟

همان طور که گفتیم بعد از اتمام دیتای اینترنتی، اینترنت با تعرفه آزاد حساب می شود و مشکلات مالی زیادی برای کاربران به وجود می آورد. غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد برای کنترل هزینه ها ضروری است.

غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد

 

نحوه غیرفعالسازی اینترنت آزاد

  • سیم کارت همراه اول

مشترکین همراه اول برای غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد، کد *100*113# را شماره گیری کنید. همچنین مشترکین همراه اول برای اطلاع از باقی مانده حجم اینترنت خود می توانند کد *10*320# را در تلفن همراه خود وارد کنند.

 

  • سیم کارت ایرانسل

مشترکین ایرانسل با وارد کردن کد دستوری *555*3*2*3# غیرفعالسازی اینترنت آزاد را انجام دهند. با شماره گیری این کد دستوری، هر زمان که بسته اینترنتی شما به پایان رسید یا پایان اعتبار زمان دیتا به صورت خودکار از تعرفه آزاد اینترنت جلوگیری می شود. 

برای اطلاع از باقی مانده بسته خود در سیمکارت های دائمی و اعتباری می توانید کد *555*1*4# را وارد کنید

 

  • سیم کارت رایتل

در سیم کارت رایتل هنوز این قابلیت که با کدهای USSD غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد را انجام دهیم وجود ندارد. در اپراتور رایتل با شماره گیری کد *144# می توانید از باقی مانده بسته خود اطلاع کسب کنید. همچنین در سیم کارت رایتل وقتی ۲۰۰ مگابایت از بسته اینترنتی مانده باشد به فرد پیامک داده می شود.

غیرفعالسازی اینترنت آزاد

 

حرف آخر

برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت سیم کارت های متفاوت می توانید به سایت رند مراجعه نمایید.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی