مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

عمل زیبایی بینی و عوارض آن

امروزه انواع مختلفی از عمل زیبایی ابداع شده و رواج یافته اند. عمل های زیبایی به هدف ایجاد تناسب استاندارد یا ایجاد یک تناسب جدید بین اعضای صورت انجام می شوند. عمل زیبایی بینی یکی از این عمل های زیبایی است که جزو پرطرفدارترین آن ها نیز هست. انواع دیگری از جراحی بینی وجود دارند. مانند جراحی پلک، جراحی زیبایی گوش، تزریق ژل به لب و گونه و حتی جراحی برای ایجاد چال گونه.

عمل زیبایی بینی از این جهت پرطرفدار است که نقص هایی که بینی در زیبایی صورت ایجاد کرده است را بر طرف می کند. خیلی از عمل های زیبایی تنها افزودن یک ویژگی زیبا به صورت هستند اما عمل زیبایی بینی یک عنصر نازیبا را از بین می برد. بینی عضوی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. بنابراین تعجبی ندارد وقتی بدانیم جراحی بینی پرطرفدارترین عمل زیبایی است.

عمل زیبایی بینی

در عمل زیبایی بینی چه اتفاقی می افتد؟

زیبایی صورت یک استاندارد است که با تناسب بین اعضای صورت تعیین می شود. هر تخطی از این تناسب ها می تواند نازیبایی تلقی شود. در جراحی بینی سعی می شود تا حد امکان اندازه و زاویه بینی به تناسب مطلوب نزدیک شود.

نتیجه عمل زیبایی بینی

در عمل بینی طبیعی، هدف تنها ایجاد تناسب بین بینی و اعضای صورت است. عمل بینی طبیعی به گونه ای انجام می شود که بعد از عمل، برای دیگران قابل تشخیص نباشد که فرد جراحی انجام داده است. نقطه ی مقابل عمل بینی طبیعی، عمل بینی فانتزی است. در این نوع جراحی تلاش می شود که ضمن حفظ تناسب اندازه بینی، یک فرم جدید و زیباتر ایجاد شود. این نوع عمل زیبایی بینی که عمل بینی عروسکی نیز نامیده می شود نیز طرفداران خودش را دارد. عمل بینی عروسکی در صورتی انجام می شود که چهره ی فرد قابلیت آن را داشته باشد. زیرا در این نوع جراحی، بینی بیشتر از عمل طبیعی کوچک می شود و نوک بینی نیز زاویه ای رو به بالا پیدا می کند.

عمل زیبایی بینی گرچه می تواند زیبایی انسان را ارتقا دهد اما خطراتی نیز می تواند داشته باشد که باید با عمل به دستورات پزشک از وقوع آن ها جلوگیری کرد.

عوارض عمل زیبایی بینی

عوارض عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی عوارض گریزناپذیری دارد که هر شخصی بعد از جراحی بینی آن ها را تجربه می کند. به عنوان مثال ورم بینی، کبودی و درد در نقاط اطراف بینی، خونریزی و ترشح مایعات از دهان و بینی از مواردی هستند که برای هر کسی بعد از جراحی بینی پیش می آید. این عوارض اگر چه گذرا هستند اما برای اینکه بیش از حد آزار دهنده نباشند و زندگی فرد را مختل نکنند، باید مراقبت هایی را انجام داد. مثلا برای رفع کبودی و ورم بینی می توان کمپرس سرد را در نقاط اطراف بینی مانند زیر چشم و گونه قرار داد. یا برای پاک کردن ترشحات و خون از بینی می توان از محلول های مخصوص شستشوی بینی استفاده کرد. این مراقبت ها بسیار اهمیت دارند و نه تنها باعث راحتی بیشتر داوطلب جراحی می شوند بلکه ضامن موفقیت جراحی نیز هستند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی