مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

دستکش ایمنی محافظ سلامتی

 

پوست شما نمایی از زندگی شماست. قدیم تر ها مردها را به پوست دست پرچین و چروک، کلفت و گاهی زخمی می شناختند. حتی نشانی از پرتلاش بودن فرد بود. ولی اکنون کسی دوست ندارد دستانش ورم کرده یا زخمی باشد. در هر کار یا صنعتی که بخواهید فعالیت داشته باشید، دستکش ایمنی برای شما یکی از واجبات است. اگر بخواهیم جزئی تر بیان کنیم، دستکش ایمنی از آشپزخانه و هنگام کار با ظروف داغ تا دستکش ضد برش هنگام کارهای صنعتی برای همه کاربرد خواهد داشت. 

استفاده از دستکش ایمنی چیزی نیست که شما بخواهید در مورد آن شک کنید. تمایل زیاد افراد به خصوص بانوان به استفاده از دستکش کار نه تنها یک تصمیم از روی حساسیت زیاد نبوده بلکه نکته ای است که شاید زنان بیشتر از مردان پی برده اند و در این مورد عاقل تر بوده اند. دستکش ایمنی تقریبا جلوی همه نوع بیماری های پوستی ناشی از ضربه، نفوذ مواد شیمیایی، حرارت و ... را می گیرد تا پوست دست شما را سلامت نگه دارد.دستکش ایمنی

دلیل مخالفت برخی افراد با انواع دستکش ایمنی

هنر دست چیزی است که افراد می پندارند دستکش ایمنی می تواند جلوی آن را بگیرد. دستکش کاری که از تسلط شما بکاهد، بدون شک در انتخاب دستکش ایمنی اشتباه کرده اید. دستکش کار نه باید آنقدر گشاد باشد که نتوانید اجسام را به درستی در دست بگیرید و نه آنقدر تنگ باشد که از پاره شدن آن بترسید. 

دستکش کار های پر مصرف

دستکش لاتکس که در شروع پاندمی کرونا محو شده بود و به هرجا که سر میزدید وجود نداشت یک دستکش ایمنی نازک است. این نوع دستکش کار برای کارهای آزمایشگاهی و میکروبی مناسب تر است. دستکش جوشکاری تا حدودی آستین دارد، مدل بعدی دستکش کار است که سعی می کند تماما جلوی تماس جرقه ها و ریز فلزات داغ با پوست را بگیرد.

دستکش کار لاتکس

دستکش ضد برش

دستکش ایمنی بعدی دستکش ضد برش است که توانسته با جنس منحصر به فرد خود مسیر خود را از سایر دستکش های کار جدا کند. شاید اسید بتواند ضربات جبران ناپذیری بزند ولی جلوتر از همه ی اینها خطری است که بتواند به جز پوست، استخوان را هم تهدید کند. هیچ کس دوست ندارد یکی از انگشتان خودش را در حین کار صنعتی از دست بدهد. این لطمه ی جبران ناپذیر هیچ فردی به هیچ قیمتی نخواهد پذیرفت. 

دستکش ضد برش

دستکش ضد برش وظیفه دارد که جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرد. اگر در کارهای که با برش و سایش چوب، سنگ و فلز سروکار دارید حتما باید از این دستکش های ضد برش استفاده کنید. دستکش ضد برش از پارچه های ضخیم، لاستیک، لاتکس و حتی در مواردی از فلزات ساخته می شود تا مقاومت بالایی داشته باشد. فشرده بودن مواد سازنده در طراحی دستکش ضد برش می تواند بسیار تاثیر گذار و حیاتی باشد. تولید این دستکش های ایمنی کاری است که از دست هر سازنده ای ساخته نیست و دانش خاص خود را می طلبد. یونکس تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی، کفش، لباس و دستکش کار در ایران، در شرایطی که تولید تقریبا در توقف است توانسته موفقیت های زیادی به دست آورد و از هم میهنان عزیزمان حمایت کند.

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید 

خیلی ممنون از اطلاعات جامعتون جنس لباس کار آتش نشانی چیه؟

سلام و خسته نباشید دستکش ایمنی یک لباس کار به حساب می آید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی