مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

آمادگی کنکور چیست؟

آمادگی کنکور یکی از مسائلی است که در سالیان اخیر مطرح شده و مقالات بسیاری در خصوص آن نگاشته شده است. آمادگی کنکور به تمامی مسائل روانی، اجتماعی، شخصی، درسی و ... برای افزایش بهره وری فرد در زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری اشاره دارد. سالیان طولانیست که کنکور سراسری به عنوان مهمترین شیوه ورود به موسسات عالی و دانشگاه های معتبر کشور شناخته می شود. 

شاید در دوره های اخیر بسیاری از دانش آموزان صرفا با خواندن کتاب های درسی و اکتفا نمودن به مطالب آموزشی در مدارس می توانستند از سد کنکور سراسری گذشته و راهی دانشگاه شوند اما امروزه نمی توان بدون استمداد از دوره های آموزشی ویژه و شرکت در کلاس های متعدد و استفاده از اپلیکیشن های آموزشی، برنامه ها و نرم افزارهای خاص، به این مهم دست یافت.

آمادگی برای کنکور یک پروسه زمان بر است

زمانی که از آمادگی کنکور سخن می گوییم به یک روز خاص اشاره نمی کنیم. آمادگی در جلسه کنکور رابطه مستقیمی با دوره ای که فرد پشت سر نهاده است دارد. تمامی مسائل شخصی، خانوادگی، درسی و مواردی از این قبیل طی یک پروسه خاص آمادگی و یا عدم آمادگی کنکور را برای فرد رقم می زنند. برنامه های ارائه شده برای آمادگی کنکور  باید چندین ماه پیش از کنکور دنبال شده و تا پایان آزمون ادامه یابند. 

برنامه های آموزشی آمادگی برای کنکور

برنامه های آموزشی که در قالب فایل های آموزشی برای آمادگی داوطلبان کنکور سراسری ارائه می شود بیش از هر چیز به مسائل روانی و مرتبط با حافظه اشاره دارد. این برنامه ها در ابتدا آموزش کتب درسی را رها کرده و با آماده سازی فرد برای شروع یک دوره جدید در زندگی کمک می کند. این دوره جدید همان آمادگی برای کنکور سراسری است. 

راه های افزایش تمرکز و تقویت حافظه مهمترین آموزش هایی است که در برنامه های مورد نظر ارائه می گردد. این برنامه ها در طول دوره آمادگی برای کنکور به دفعات متعدد تکرار می شوند تا فرد هدف و انگیزه خود را از درس خواندن بازیابی کند.

مشاور و پشتیبان تحصیلی

آمادگی برای کنکور یکی از چالش برانگیزترین دوره های زندگی یک دانش آموز پویاست. این دانش آموزان به علل مختلف تحت تاثیر مسائل روانی قرار گرفته و در مقایسه با دیگران آسیب پذیر تر می شوند. ممکن است شکست و ناامیدی بر روح و روان آن ها سایه افکنده و انگیزه خود را برای ادامه دوره از دست بدهند. 

در راستای پیشگیری از روند افزایشی این تفکرات منفی افراد موفق در تحصیلات مربوطه به عنوان مشاور و پشتیبان تحصیلی معرفی می شوند. تجربه ثابت کرده است که گفتگوی شخصی با افراد موفق در زمینه ای که فرد به دنبال آن است می تواند روحیه شگفت انگیزی به وی اعطا نماید.

بانک سوال و آزمون آنلاین

این دو برنامه توسط مراکز آموزشی معتبر طراحی و منتشر شده اند. استفاده از آن ها مهمترین گام پیشرفت تحصیلی و آمادگی کنکور است. این دو نرم افزار به صورت شبانه روز و بدون محدودیت زمان و مکان قابل دسترسی بوده و در راستای تکمیل برنامه های مربوط به آمادگی کنکور به کار می روند. با دسترسی به مرورگرهای اکسپلور، فایرفاکس و گوگل کروم می توانید به این نرم افزارها با سرعت مناسب تری دسترسی داشته باشید.

 

  • montaer monta

آمادگی کنکور

کنکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی