مجله ی برترین های داخلی

مجله ی برترین های داخلی

بانک سوال چیست؟

 

 

برای توضیح مفهوم بانک سوال، ابتدا کلمه ی بانک را شرح می دهیم؛ بانک چیست؟ بانک یک نهاد واسطه است که افرادی را که نیاز به پول دارند به افرادی که پول اضافه داشته و قصد سرمایه گذاری دارند وصل می کند. این کلمه ریشه ی ایتالیایی دارد به معنی میزی که روی آن چیزهایی می فروشند و در لغت هم بانک به معنی فایل، مخزن و جایگاه است. از این موارد می توان نتیجه گرفت که بانک سوال، یک مخزن متشکل از تعدادی زیادی سوال است. در ادامه به نیازهایی می پردازیم ک باعث شدند بانک سوال به وجود بیاید و اینکه چطور می توان از آن استفاده کرد.

بانک سوال چرا ایجاد شد؟

در کشور ما اولین بار کلمه ی بانک سوال احتمالا برای کتاب هایی استفاده شد که مجموعه ای از سوالات کنکور را گردآوری کرده بودند مثلا مجموعه ای شامل کنکور ریاضی و فیزیک ده سال متوالی؛ در ادامه احتمالا جامعه ی هدف اولین ایجادکنندگان بانک سوال فارغ التحصیل شده بودند و به دنبال کار می گشتند، اینجا بانک سوالات آزمون استخدامی به وجود آمد تا متقاضیان قبل از امتحان استخدامی با سوالات طراحان آشنا شده باشند. پس بانک سوال در ابتدا با این طرز فکر بنا شد که سوالات تکرار می شوند یا سوالات مشابه زیادی وجود دارند که بهتر است دانشجو یا دانش آموز، آن ها را بیابد تا بتواند در امتحان اصلی موفق تر ظاهر شود. اما داستان به همین جا ختم نمی شود.

بانک سوال منتا

بانک سوال آنلاین می شود

جاذبه های استفاده از فضای وب چنان قوی عمل کردند که جامعه سنتی آموزش کشور ما را هم به سمت خود کشیدند. افراد می خواستند در آزمون های آزمایشی شرکت کنند و در عین حال هزینه کمتری نسبت به آزمون فیزیکی و کاغذی بپردازند، آن ها نمی خواستند که یک مسافت طولانی را ساعت 6 صبح برای رسیدن به محل آزمون طی کنند و اینجا بود که آزمون آنلاین به میان آمد. در بالا توضیح دادیم که بانک سوال هم اهداف مشابهی داشت و هزاران سوال را به صورت یک کتاب قطور جمع آوری کرده بود؛ بانک سوال کاغذی اینجا برچیده شد و با توجه به گرانی های اخیر کاغذ، بانک سوال آنلاین وارد شد و در کنار آزمون آنلاین قابلیت های وسیعی را ایجاد کرد. 

 

قابلیت های بانک سوال آنلاین برای مدرسان

اگر شما یک دبیر باشید و بخواهید آزمون آنلاین برگزار کنید. بالطبع نیاز است که یک فضایی در بستر وب در اختیار شما قرار گیرد و پس از طراحی سوالات امتحان آنها را درون فضای مربوطه وارد کنید. در اینجا وب سایت هایی به وجود آمدند که شما می توانید از گستره ی سوالات موجود درون بانک سوال آن ها استفاده کنید و دیگر نیاز به طراحی سوال ندارید، حتی می توانید تعیین کنید که از این سوالات به صورت اتفاقی برای هر دانش آموز تعداد محدودی سوال به عنوان آزمون انتخاب شود. چنانچه روی سوالات امتحانی خود حساس باشید، هم می توانید بانک سوال شخصی خود را ایجاد کنید و کار را دقیق تر پیش ببرید. 

قابلیت های بانک سوال آنلاین برای دانش آموزان

تا چند سال پیش همه ی آزمون های آمادگی کنکور به صورت حضوری برگزار می شد. دانش آموز باید صبح جمعه در حوزه مربوطه حاضر می شد و پس از احراز هویت در امتحان شرکت می کرد. بانک سوال و آزمون آنلاین با هم این موقعیت را فراهم کردند که برخی از این آزمون ها به صورت مجازی انجام شود، حتی امکان احراز هویت مجازی فراهم باشد.

بانک سوال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی