مجله ی برترین های داخلی

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که توسط ویروس HPV  یا پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. این بیماری در اثر تماس پوستی و بیشتر از طریق رابطه ی جنسی انتقال می یابد. در واقع زگیل تناسلی یک نوع تومور خوش خیم رایج است که هر فردی در طول زندگی ممکن است به آن دچار شود.برای درمان این عارضه پیشنهاد می شود به بهترین دکتر زگیل تناسلی در ایران مراجعه کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی ها و علائم این بیماری آشنا شوید و در رابطه با بهترین دکتر زگیل تناسلی ، اطلاعات جامع کسب کنید.

زگیل تناسلی چگونه انتقال می یابد؟

زگیل تناسلی غالبا از راه ارتباط جنسی از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد. افرادی که شریک جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

  • ویروس از طریق تماس پوست با پوست انتقال می یابد، حتما نباید نزدیکی اتفاق بیفتد تنها با تماس دستگاه تناسلی هم انتقال می یابد.

  • استفاده از کاندوم احتمال ابتلا را پایین می آورد اما به معنی محافظت کامل نیست زیرا کاندوم تمام قسمت های دستگاه تناسلی را نمی پوشاند.

  • زمانی که علائم بیماری قابل مشاهده باشد یا نباشد بیماری منتقل می شود.

  • اگر زگیل در دهان، گلو یا لب ها باشد از طریق رابطه ی دهانی امکان انتقال وجود دارد.

  • اگر باردار باشید هنگام زایمان امکان انتقال بیماری به نوزاد وجود دارد.

  • این ویروس از طریق بغل کردن، بوسیدن، لستفاده از بشقاب یا لیوان مشترک، استفاده از سرویس بهداشتی استخر انتقال نمی یابد.

زگیل تناسلی با مراجعه به بهترین دکتر زگیل تناسلی در ایران و انجام آزمایش لگن و نمونه برداری تشخیص داده می شود. در صورت ابتلا باید افرادی را که طی 6 ماه گذشته با آن ها رابطه ی جنسی داشته اید را در جریان بگذارید.تشخیص بیماری ممکن است در شما ایجاد اضطراب، افسردگی و احساسات منفی کند که موجب کاهش کیفیت زندگی می شود.

راه های جلوگیری از انتقال ویروس چیست؟

بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس تزریق واکسن HPV  می باشد. این واکسن سه نوع دارد که شما می توانید با تجویز بهترین دکتر زگیل تناسلی به تزریق آن اقدام کنید:

  • گارداسیل 9 )مرگ) : واکسن 9 ظرفیتی

  • گارداسیل: 4 ظرفیتی

  • سرواریکس: 2 ظرفیتی

هر سه مدل می توانند از انواع ویروس 16 تا 18 جلوگیری کنند. این واکسن ها حدود 70 درصد از انتقال بیماری جلوگیری می کنند برای همین لازم است تست هایی نظیر پاپ اسمیر در زنان به طور مرتب انجام شود.

زگیل تناسلی چه علائم و نشانه هایی دارد

بیماری زگیل تناسلی معمولا با علایم قابل تشخیصی توسط خود افراد هم قابل شناسایی است همراه است. در برخی موارد زائده های ناشی از این بیماری داخل دستگاه تناسلی زنان و در دهانه ی رحم ایجاد می شود که در این موارد معاینه پزشک لازم است.

برخی از این علائم به شرح زیر می باشد:

زائده های توپر و گوشتی و برجسته که در اطراف ناحیه تناسلی ایجاد می شود.

رنگ زگیل های تناسلی معمولا هم رنگ پوست است ولی می تواند روشن تر یا تیره تر هم باشد.

وجود ترشح و رطوبت روی زائده

احساس خارش و سوزش در محل

اگر زگیل ها در مسیر مجاری ادراری باشند باعث سوزش و خونریزی در هنگام دفع ادرار یا حتی انسداد مجاری ادراری می شوند.

سخن پایانی

زگیل های تناسلی درمان های مختلفی دارند. گاهی با یک عمل جراحی کوچک و بدون بیهوشی مشکل برطرف می شود. لیزر هم یکی دیگر از روش های درمانی است، اشعه های لیزر می تواند بافت زگیل را سوزانده و آن را از پوست جدا کند. این موارد در صورتی است که توده خوش خیم بوده و به سرعت به پزشک متخصص زگیل تناسلی مراجعه شود.

  • montaer monta